محمد علی فتحی

اطلاع رسانی دوره ها و جلسات، پاسخ به مسائل شرعی، مشاوره، استخاره

محمد علی فتحی

اطلاع رسانی دوره ها و جلسات، پاسخ به مسائل شرعی، مشاوره، استخاره

محمد علی فتحی
طبقه بندی موضوعی
پاسخ های استاد

از دیرباز  دشمنان اسلام به دنبال تضعیف اسلام و مسلمانان بوده اند. بهترین راه آنان برای ایجاد تضعیف، تفرقه افکنی بین مسلمانان بوده است. راهکار اینان هم بزرگ کردن وجوه اختلاف مذاهب اسلامی در موضوعات مختلف بوده است .
با اینکه مشترکات بین مذاهب اسلامی زیاد است ولی دشمنان اسلام با تحریک متعصبین شیعه و سنی بر بیان مسائل اختلافی، جنگ و نزاع و دشمنی را بین مسلمین رواج داده‌اند.
 در بین اهل سنت وهابیت نیابتا از دشمنان اسلام و در بین شیعیان جریان برائتی ها و تشیع انگلیسی آتش افروزان تفرقه بین مسلمانان شده اند.
 همین امر باعث شده بسیاری از مردم مسلمان شیعه و سنی از تکفیر و تفرقه افکن، جان سالم به در نبرند. 
همه باید بدانند که مباحث اختلافی بین شیعه و سنی را باید علمای فریقین با بحث علمی و منطقی حل نمایند  و نباید به عموم مردم کشانده شود .
در زمانه فعلی مسئله لعن  مقدسات اهل سنت به عنوان بزرگترین آتش برای شعله ور کردن تعصبات جاهلانه و ایجاد دشمنی و تفرقه بین مسلمین است.
 در مکتب اهل بیت علیهم السلام برائت از دشمنان خدا حدود خود را دارد:
 برائت مراحل قلبی و عملی دارد .
برائت قلبی نداشتن حب دشمنان خدا و عملی آن دوری از اخلاق و منش و اعمال آنهاست حال اگر برائت زبانی و کلامی منجر به ایجاد دشمنی و عداوت و قتل و تفرقه شود، قطعاً حرام است.
 در آغاز حکومت علی علیه السلام ، حضرت در مدینه یک سخنرانی کرده اند. در بین سخنرانی اشاره به ظلم هایی که بعد از شهادت پیامبر به ایشان شده بود می کنند بعد می فرمایند :
"و ایم الله لو لا مخافة الفرقة بین المسلمین و ان یعود الکفر  و یبور الدین لکنا علی  غیر ما کنا علیه"  یعنی:
 به خدا سوگند اگر از تفرقه میان مسلمانان و بازگشت کفر و نابودی دین نمی ترسیدم غیر از آن چیزی می شدیم که در زمان آنها بودیم.
 امام اشاره به این دارند که من به خاطر حفظ وحدت بین مسلمین با اینکه توان تغییر وضعیت موجود در زمان خلفا را داشتم ولی به خاطر مصلحت این کار را نکردم برای ما حفظ یکپارچگی و وحدت مسلمین که به تبع باعث صیانت از اسلام در برابر جهان کفر می شود از هر چیزی مهم تر است .
اهل البیت علیهم السلام همواره منادی وحدت بوده اند و از تفرقه هم پرهیز می کردند و هم پرهیز می دادند چون حفظ موجودیت اسلام برای آنان از هر چیزی مهم تر بوده است.
 مردم مسلمان بدانند هرکس تفرقه ایجاد کنند در هر لباسی باشد و از هر مذهبی دلسوز اسلام نیست و تعصب های کور، آنان را از حقایق دور کرده است 

نباید این اندیشه جماعت تفرقه افکن را به اسم مکتب قرآن و عترت بنویسند .


از خدای عزوجل تعجیل ظهور منتقم آل محمد و نابودی جهان استکبار را خواهانم

محمد علی فتحی

هفته وحدت /1400

 

  

نظرات  (۱)

سلام

اللهم انصر الاسلام و المسلمین

پاسخ:
آمین

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی