محمد علی فتحی

پایگاه خبری رسانه حاج فتحی، پاسخ به مسائل شرعی، مشاوره، استخاره

محمد علی فتحی

پایگاه خبری رسانه حاج فتحی، پاسخ به مسائل شرعی، مشاوره، استخاره

محمد علی فتحی
طبقه بندی موضوعی
پاسخ های استاد

پایان ماه صفر یاد آور غم و اندوه فقدان سه شخصیت عظیم عالم است.

شهادت رسول الله صلی الله علیه و آله و سبط النبی امام حسن علیه السلام و امام رضا علیه السلام خاندان عصمت و طهارت و محبین و شیعیان را عزادار کرده است.

این سه شخصیت عظیم و بزرگ از ویژگی های مشترکی برخوردارند که می تواند برای ما مایه عبرت و درس باشد.

محور تمام فعالیتهای ایشان بر پایه حفظ عزتمندی بوده است.

رسول خدا در عین مهربانی وصف ناپذیر خود به همگان، یک لحظه هم با دشمن سازش نکردند و دربرابر دشمن کوتاه نیامدند. اگر صلحی مثل صلح حدیبیه نیز رقم خورد به شرط حفظ عزت مسلمین و تقویت اسلام بوده است.

امام حسن مجتبی علیه السلام نیز هرگز با دشمن سر سازش نداشتند. صلح تحمیلی بر ایشان نیز به دلیل نبود یاران و ترس از نابودی خاندان عصمتی که معرفی کننده اسلام ناب محمدی بودند بود. مفاد صلح نامه ایشان حاکی از رعایت اصل عزت برای امت اسلامی بود اگرچه معاویه که لعنت الهی بر او باد هرگز به این پیمان عمل نکرد و آن را زیر پا گذاشت.

امام رضا علیه السلام را نیز با اینکه با اجبار از مدینه به مرو آوردند و به ظاهر به عنوان فرد دوم دستگاه جور عباسیان معرفی شد، ولی هرگز با آنان همکاری نکرد بلکه تمام تلاش خود را در روشنگری و هدایت مردم و نشان دادن چهره پلید مامون عباسی کرد و در آخر هم جان خود در این راه تقدیم کرد.

حرف از صلح با دشمن توسط عده ای نادان که به خاطر بی تدبیری کشور ایران اسلامی را مبتلی به گرفتاری اقتصادی و فرهنگی کرده اند، نه از سر عزتمندی بلکه جهت تقویت دشمن و زیرپا گذاشتن ارزش های اسلامی است.

پرچم هدایت گری امت اسلامی و ایران عزیز بر دستان ولی فقیهی است که یاران جان به کفی چون سردار حاج قاسم سلیمانی ها دارد. دشمن دیرینیه انقلاب یعنی سردمدار نظام استکباری مقاومت چهل و یک ساله ملت امام حسینی ایران را نتوانسته است در هم شکند.

غیرت و شجاعت و دانش و قدرت جوانان ایران اسلامی سرمایه هایی هست که اجازه نمی دهد بی عرضه ها کشور را به بهانه صلح بی عزت به خاک سیاه بنشاند.

صلحی که جماعت پر مدعا از آن دم می زند چیزی جز زبونی و خواری و عار و ننگ نیست. ممکن است دشمن نان را از ما بگیرد و ایمانمان را نشانه رود ولی باید دم کدخدابین ها بداند ما ملت روزه و ملت محمد و حسن و رضاییم و تا پای جان از آرمان های امامین انقلاب و شهدای عزیز کشورمان دفاع خواهیم کرد.

کرامت ما شهادت ماست و عقلانیت ما در مبارزه با دشمن و مقاومت است.

محمد علی فتحی

کرج، ایران کوچک

۹۹/۰۷/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی