محمد علی فتحی

پایگاه خبری رسانه حاج فتحی، پاسخ به مسائل شرعی، مشاوره، استخاره

محمد علی فتحی

پایگاه خبری رسانه حاج فتحی، پاسخ به مسائل شرعی، مشاوره، استخاره

محمد علی فتحی
طبقه بندی موضوعی
پاسخ های استاد

نامه ای از آقای ظریف به رئیس جمهور منتشر شده که بر اساس راعایت اصول انسانی و اخلاقی دستور داده شود تا دستگاه های اجرایی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جلوی آرزوی مرگ ترامثب را بعد از ابتلایش به کرونا بگیرد.

استدلال عجیب آقای ظریف این است که چون مردم دنیا و برخی سران برای ترامپ ناه م پیام سلامتی فرستادند ما از قافله اخلاق جا نمانیم.

 

در جواب  شما را به تدبر در این داستان دعوت می کنم:

 

رجال الکشّى به نقل از حسن بن على بن فَضّال، از صَفْوان بن مِهران جَمّال:

 نزد امام موسى کاظم علیه السلامرفتم. ایشان به من فرمود: 

 

«اى صفوان! همه رفتارت خوب است، جز یک چیز». 

 

گفتم: فدایت شوم! چه چیز؟ 

 

فرمود: «کرایه دادن شترهایت به این مرد، یعنى هارون». 

 

گفتم: به خدا سوگند، شترهایم را براى سرمستى و بدمستى یا شکار و لهو، به او کرایه نمى دهم ؛ بلکه آنها را براى پیمودن این راه (راه مکّه) کرایه مى دهم و خودم نیز همراه او نمى روم و غلامانم را براى این کار، راهى مى کنم. 

 

حضرت به من فرمود: «اى صفوان! آیا کرایه تو را باید بپردازند؟ ». 

 

گفتم: فدایت شوم، آرى! 

 

فرمود: «آیا دوست دارى تا زمانى که کرایه ات را دریافت مى کنى، زنده بمانند؟ ». 

 

گفتم: آرى. 

 

فرمود: « هرکس خواستار بقاى آنان باشداز آنان است و هرکس ازآنان باشد به دوزخ مى رود ». 

 

[صفوان مى گوید: ]من نیز رفتم و همه شترهایم را فروختم. 

 

خبر این ماجرا به هارون رسید و او مرا خواند و به من گفت: اى صفوان! شنیده‌ام که شترهایت را فروخته اى؟ 

 

گفتم: آرى. 


گفت: چرا؟ 


گفتم: من پیرمردى فرتوت هستم و غلامانم نیز کارها را درست انجام نمى دهند. 

 

هارون گفت: هیهات! این طور نیست. من مى دانم چه کسى تو را به این کار وا داشته است ؛ موسى بن جعفر. 


گفتم: مرا چه به موسى بن جعفر! 


گفت: دست بردار! به خدا سوگند، اگر به جهت خوش معاشرتى ات نبود، تو را مى کشتم. 


📚رجال الکشّی: ۲ / ۷۴۰ / ۸۲۸.

 

👌# نکته:


آرزوی بقای ظالم اندیشه الهی نیست.


✍️ محمد علی فتحی 

 

 

نظرات  (۱)

سلام بر شما

من نمیدانم این نامه واقعی است یا نه اما کسی نمی تواند شعارهای قلبی مسلمانان و مردم ستمدیده جهان را که از ظلم های شیطان بزرگ و مخصوصا ترامپ ملعون در عذاب هستند متوقف کند. آن هم با دستور و بخشنامه دولتی!

قبلا جناب روحانی نما می گفت با شعارهای توخالی نمی شود جلوی آمریکا ایستاد ! در حالیکه شعارهای ما توخالی نیستند و همه تو پر هستند و قطعا به موقع اثر می کنند ان شاءالله مخصوصا شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر انگلیس

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی