محمد علی فتحی

پایگاه خبری رسانه حاج فتحی، پاسخ به مسائل شرعی، مشاوره، استخاره

محمد علی فتحی

پایگاه خبری رسانه حاج فتحی، پاسخ به مسائل شرعی، مشاوره، استخاره

محمد علی فتحی
طبقه بندی موضوعی
پاسخ های استاد

پیر مرد هشتاد ساله را در مسیر همراهی کردم. ماشاءالله سر حال و قبراق. 

می گفت: هشت فرزند دارم. دوبار مکه رفتم، پنج بار کربلا، بازنشسته نیستم، بیمه ندارم، با کار آزاد زندگی ام را گذراندم. 

خیلی برام جالب بود که مسلط به احکام و وقایع تاریخی بود.  

گفتم: پدرجان چی باعث شده این اندازه در این سن و سال قبراق و سرحال و آرامش داشته باشی؟ 

گفت: #قناعت. به کم در زندگی قانع شدم و خداوند همه چیز را برای من جور کرد. 

یه مثال جالبی برای انسان های #طمع‌کار زد. 

می گفت:   انسان طمع کار مثل ماهی در دریاست که به او اطلاع می دهند غیر از این دریا، دریای دیگری است و او تلاش می کند از این دریا بیرون بیایید ولی در مسیر رفتن می میرد. 
او اگر در همین دریا می بود و زندگی می کرد، الآن بیشتر زنده بود.  

چه زیبا فرمود امیرالمؤمنین علی علیه السلام: 

▪️اطْیَبُ الْعَیْشِ القَناعَةُ؛ 
خوش ترین زندگى، زندگى با قناعت است. 

📚غررالحکم، ح ۲۹۱۸

#خاطرات #قناعت #زندگی_خوب

✍️ محمد علی فتحی 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی