محمد علی فتحی

پایگاه خبری رسانه حاج فتحی، پاسخ به مسائل شرعی، مشاوره، استخاره

محمد علی فتحی

پایگاه خبری رسانه حاج فتحی، پاسخ به مسائل شرعی، مشاوره، استخاره

محمد علی فتحی
طبقه بندی موضوعی
پاسخ های استاد

بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم 

 

ابو هاشم می‌گوید:
 
یک وقت از نظر زندگی در تنگنای شدید قرار گرفتم. به حضور #امام_هادی علیه السلام رفتم، اجازه ورود داد. همین که در محضرش نشستم، فرمود: 

 

ای ابو هاشم! کدام از نعمتها را که #خداوند به تو عطا کرده می‌توانی #شکرانه اش را به جای آوری؟


 من سکوت کردم و ندانستم در جواب چه بگویم. 

 

آن حضرت آغاز سخن کرد و فرمود:

 

خداوند #ایمان را به تو مرحمت کرده به خاطر آن بدنت را بر آتش جهنم حرام کرد و تو را #عافیت و #سلامتی داد و بدین وسیله تو را بر #عبادت و #بندگی یاری فرمود و به تو #قناعت بخشید که با این صفت آبرویت را حفظ نمود.
 
آنگاه فرمود:

 

ای ابوهاشم! من در آغاز این نعمتها را به یاد تو آوردم، چون می‌دانستم به جهت #تنگدستی از آن کسی که این همه نعمتها را به تو عنایت کرده به من شکایت کنی.


 اینک دستور دادم صد دینار (طلا) به تو بدهند آن را بگیر و به زندگی ات سامان بده! #شکر نعمتهای خدا را بجای آور! 

 

📚بحار: ج ۵۰، ص ۱۲۹.

 

👌نکته: 

 

یکی از عوامل تنگدستی و فقر ناشکری است. 
#زیادی_نعمت بسته به #شکرگزاری ماست. 

 

به این فرموده خدای تعالی توجه کنیم👇:

 

قال الله تعالی:

 لإن شکرتم لأزیدنکم


اگر شکر کنید برایتان نعمت را زیاد می کنم.


این وعده الهی تخلف ناپذیر است.


یکی از جلوه های شکر گزاری هم استفاده درست و صحیح و بهینه از نعمت ها است. 
اگر مال، جان، سلامتی، استعداد و توان و... را در راه خدا خرج نکنیم ناشکری نموده ایم.


🙏 اللهم اجعلنا من الشاکرین لک.


خدایا مرا جزو شکرگزارانت قرار بده.

 

✍️ محمد علی فتحی

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی