محمد علی فتحی

پایگاه خبری رسانه حاج فتحی، پاسخ به مسائل شرعی، مشاوره، استخاره

محمد علی فتحی

پایگاه خبری رسانه حاج فتحی، پاسخ به مسائل شرعی، مشاوره، استخاره

محمد علی فتحی
طبقه بندی موضوعی
پاسخ های استاد

ابوعثمان می‌گوید: من با سلمان فارسی زیر درختی نشسته بودم، او شاخه خشکی را گرفت و تکان داد، همه برگهایش فرو ریخت. آنگاه به من گفت:

 نمی پرسی چرا چنین کردم؟ 

گفتم: چرا این کار را کردی؟ 

در پاسخ گفت: 

یک وقت زیر درختی در محضر پیامبر (صلی الله علیه و آله) نشسته بودم، حضرت شاخه خشک درخت را گرفت و تکان داد تمام برگهایش فرو ریخت.

 سپس فرمود: 

سلمان! سؤال نکردی چرا این کار را انجام دادم؟ 

عرض کردم: منظورت از این کار چه بود؟
 
فرمود: وقتی که مسلمان وضویش را به خوبی گرفت، سپس نمازهای پنج گانه را بجا آورد، گناهان او فرو می‌ریزد، همچنان که برگهای این درخت فرو ریخت.

📚بحار ج ۸۲، ص ۳۱۹.

 

👌نکته:

۱.  نماز وسیله تطهیر مملکت وجود از لوث گناهان و آثار مخرب آن و آتش‌نشان  آتش هایی است که در طی شبانه روز خود آنها را روشن می کنیم.
 ۲. روش جناب سلمان برای طرح یک بحث مهم، استفاده از تمثیل است که برای ماندگاری مطلب و تقریب آن به ذهن کاربرد دارد.
۳. از ارتباط با بی نماز و منکر آن به دلیل اینکه او فردی آلوده به معصیت است نکوهش شده است.

✍️ محمد علی فتحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی