محمد علی فتحی

اطلاع رسانی دوره ها و جلسات، پاسخ به مسائل شرعی، مشاوره، استخاره

محمد علی فتحی

اطلاع رسانی دوره ها و جلسات، پاسخ به مسائل شرعی، مشاوره، استخاره

محمد علی فتحی
طبقه بندی موضوعی
پاسخ های استاد

نظررهبر انقلاب اسلامی درباره سند 2030 سازمان ملل و یونسکو :

-  این سند و امثال آن، مواردی نیستند که جمهوری اسلامی ایران تسلیم آنها شود، و امضای این سند و اجرای بی سر و صدای آن قطعاً مجاز نیست و به دستگاههای مسئول نیز اعلام شده است.

- به چه مناسبت یک مجموعه به اصطلاح بین المللی که تحت نفوذ قدرتهای بزرگ نیز قرار دارد، به خود حق می دهد که برای ملتهایی با تاریخ و فرهنگ و تمدن گوناگون، تکلیف معین کند

  

ایرادات سند2030 یونسکو

 

1- این سند بر اساس سبک زندگی غربی طراحی شده است.

2- سندی است تک قطبی که همگان را دعوت به یکسانی با محوریت آمریکا می کند.

3-  باعث تسلط استعمار بر فرهنگ و علم و قدرت ملل می شود.

4- باعث نفوذ دشمن بر عرصه های مختلف کشورمان می شود.

5- در برنامه این سند بحث تغییر جهان ما مطرح است که به صورت مرموز آمیزی تغییر در نظام اسلامی را رقم می زند.

6- این سند یه نوع بی احترامی به ملل اسلامی است و عملا بر ناکارآمدی نظام آموزشی اسلامی تاکید دارد.

7- طبق این سند کشور ها نمی توانند هر درسی را در کتابهای درسی بگنجانند و باید برخی از دروس که مربوط به فرهنگ  ودین کشور هست را تغییر دهند.

8- با وجود سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش که در سال 91 رونمایی شد نیازی به سند نداریم.

9-  براساس اصل یکصد و بیست و پنجم قانون اساسی هرگونه ایجاد تعهد برای کشور در مجامع بین‌المللی نیاز به تصویب مجلس شورای اسلامی دارد که متاسفانه دولت ندبیر و امید خود سرانه آن را قبول کرده و به اجرا گذاشته است.

10 - در سند 2030 در ظاهر عبارت خوبی مانند آموزش و توسعه پایدار به کار برده شده، اما آنچه که از نتیجه عملی آن به دست می‌آید تغییر باورهای مردم و هماهنگ کردن نسل آینده با سیاست‌های نظام سلطه سرمایه‌داری تحت عنوان نظم جهانی است.

11-با توجه به محور بودن تساوی جنسیتی و حقوق بشر و سبک زندگی غربی در سند 2030، نگرانی مهم‌تر این است که دادن این‌گونه تعهدات بین‌المللی بدون تصویب در مراکز تصمیم‌گیری و قانونگذاری کشور، خود زمینه‌ساز فشارهای بین‌المللی و تصویب قطعنامه‌های سازمان ملل علیه ملت ایران به بهانه‌های حقوق بشری خواهد شد و بر مبنای همین تعهدات عده‌ای وطن‌فروش اقدام به نوشتن نامه به رئیس‌جمهور آمریکا می‌کنند و از او می‌خواهند تحریم‌ها را علیه ملت ایران تشدید کنند، همانند آنچه که طراحان و حامیان و سران فتنه 88 در آن سال در نامه به اوباما و در چند هفته اخیر با نامه نوشتن به ترامپ انجام دادند. 

12- خصوصی‌سازی مدارس را نیز باید در جهت اجرای همین سند2030 ارزیابی کرد. رئیس‌‌جمهور سال 94 در آیین نکوداشت مقام معلم تاکید می‌کند «آموزش ‌و پرورش باید به تدریج و گام به گام از حالت دولتی بودن خارج شود». در حالی که خصوصی‌سازی آموزشی و سلب اختیار از دولت‌ها و حاکمیت کشورها که توسط میلتون فریدمن اقتصاددان آمریکایی پیشنهاد شده، مهم‌ترین ویژگی سند آموزشی2030 دیکته شده از سوی یونسکو و در راستای اهداف نظام سرمایه‌داری جهانی است و مهم‌ترین دستاورد آن نفوذ جریان‌ها و منابع روشنفکری و سکولار در فضای آموزشی و تربیتی کشور بر مبنای آموزه‌های غربی است. این هدف آشکارا در کتابچه‌های راهنمای یونسکو با عنوان «آموزش همگانی جهانی» به چشم می‌خورد. به همین دلیل است که برخی تئوریسین‌های دولت یازدهم علنا اعلام می‌کنند «دوره آموزش‌ و پرورش ایدئولوژیک به پایان رسیده است.»!

13- بحث «عدالت جنسیتی آموزشی» که در این سند آمده بر یکسانی افراد بشر از دو جنس مؤنث و مذکر تاکید دارد و این نه عقلانی است و نه اسلامی.

14- در این سند حتی یک بار از خدا و دین سخنی نیامده است.

15- بیشتریک کلمات پر تکرار ،جنسیتی، جنسی و زن بوده است.

 نکته مهم:

انچه ذکر شد برابر سندی است که ذیلا ملاحظه می کنید. این سنددر کشور ماترجمه شده است و یافته های من بر اساس آن بوده است.

    

 

جدول مغایرتهای سند2030 یونسکو 

 

نرم افزار اندرویدی سند 2030 را با کلیک روی عکس دانلود کنید:

 

  

نظرات  (۳۴)

باسلام و خسته نباشید و همچنین خداقوت به شما که این چنین صبورانه جوابگو بوده اید واین نشات گرفته از دین مبین اسلام ناب محمدی است. بنده تقریبا تمام نظرات را ملاحظه کردم. متاسفانه برخی کاملا مشخصه حتی سواد نوشتن ندارند که نسبت رو نوشته نصبت و... چه برسد به سواد رسانه و... و تا باشند اینگونه افراد سطحی نگر و بی سواد و افرادی که بدون اطلاع سعی دارند در هرچیزی نظر دهند این اصلاحات چیها میتوانند خوب جولان دهد. ووقتی هم دولت اصلاحاتی از حیث معیشتی و فرهنگی و... گند میزند همه چیز را به پای دین و اسلام می نویسند.

خداوند شفای عاجل عنایت فرماید. 

پاسخ:
سلام
 
ممنون از نظرتان

بله ما با برخی افراد که ادای فرهنگ و علم دارند مواجه هستیم که ادعاهایشان گوش عالم را کر کرده.

وفقکم الله لما یحب و یرضی

باسلام. ممنون از روشنگریتون. تقریبا همه کامنتهارو خوندم و هم غبطه خوردم به صبر و حوصله جنابعالی و هم متاسف شدم از سادگی و بلاهت برخی! شاید اگر همه هم لباس های شما بطور فعال و مستمر دغدغه فضای مجازی رو داشتند وضع سواد رسانه ای و سیاسی ملت بهتر از این بود. بارها پیش آمده مطالبی رو به عرض دوستان رسوندم و پاسخ گرفته ام که چرا کسی این حرفهارو در فضای مجازی نمیگه!!  بهرحال...بتازگی حذف تصویر دختران از جلد کتاب ریاضی سوم خبرساز شده. بنده بنظرم اومد حذف تصویر دختران محجبه ارتباطی با مفاد سند ۲۰۳۰ مبنی بر تساوی جنسیتی داشته باشه. وگرنه عقل سلیم در برابر سخن "حذف بدلیل تبعیض جنسیتی" چاره ای نداره جز قهقهه سردادن به مهملاتی که نشانه ای جز غفلت و بیسوادی صاحب سخن نداره... گرچه مسئولین این امر نیز ادعا کرده اند که بدلیل شلوغی تصویر حذف اتفاق افتاده! الله اعلم! خدا همه رو به راه راست هدایت کنه...

پاسخ:
سلام 
ممنون از حضورتان و پشت گرمی که دادید با بیانتان. در خصوص تبعیض جنسیتی در کتب درسی هم به زودی اقدام خواهیم کرد.

درود .شما میدانید بعلت آموزش ندادن نوجوانان برای برطرف کردن غریزه جنسی خدادادی چه اسیبهاندیده ایم. تمام کارها قبل از انجا آموزش لازم دارد .

پاسخ:
درود خداوند بر شما باد
بله می دانیم .
آموزش مسائل بلوغ و مسائل جنسی به نوجوان او را به تحریک و نیز کنکاش در این خصوص می کشاند واین خطرش بیشتر است. 

 والدین باید اجمالا نکات ابتدایی مربوط به بلوغ و مشکلات جسنی را به کودکان به همان زبان کودکانه طرح کنند.

 در آستانه ازدواج بسیاری از مسائل در قالب کارگاه های آموزشی و مهارتی پیش از ازدواج اموزش داده می شود و همین ها برای جلوگیری از مشکلات احمالی ناآشنایی با مسائل جنسی کافی است.
۳۱ شهریور ۹۸ ، ۰۷:۵۹ فروشگاه اینترنتی

 بسیار خوب است که همه چیز را بخوبی بررسی و تحلیل نمود و کشفیات لازم را در باب محتویات کار در نظر گرفت تا نتیجه ی آن دست آدم بیاید .. سایت عالی دارید
باسپاس    

۱۹ دی ۹۷ ، ۱۷:۰۰ اسرافیل مهدوی
سلام و عرض ادب.
درود بر شما.
واقعا صبرتان زیاد است.
برخی کامنت ها را که آدم می خواند، متحیر می شود از این همه ساده لوحی و بی تفاوتی.
سلام 
به نظر شما روحانیون ایا زمان ان نرسیده که در این دنیای که علم ها تخصصی شده هرکس نصبت به انچه تخصص داره نظر بده ایا به نظر شما کار را نباید داد به کار دان یک سوال افرادی که از حوضه خارج میشن دقیقا چه تخصصی دارن باید در کدام بخش از کشور باید فعالیت کنن این یه سوال را از خودتون بپرسید چون ما در هربخش تخصصی کشور که دیدیم فعالیت میکنن و از همه بدتر اینکه مسعولیت شرایت بد کشور را متقبل نمیشوند و همیشه همه مسعولیت اشتباهات را دیگران و یا کشور های استعمار گر میدانند و یا علت این فقر فساد را مسعولینی میدانند که مطابق میل انها عمل نمی کنند میدانند در حالی که تصمیم گیرنده اصلی خودشان هستند و اگر هم غیر این باشد از مسعولیت از طریق فشار رسانه ای و سیل حمله عوامل خودشون از هر طریقی عمل میکنند .
باید این نکته اصلی را باور کنید که بزرگترین علت اصلی انواع فساد ها فقره اگر در جامعه عموم مردم دارای شرایط رفاه نصبی بودند در میان مردم اعتبار شخصیت داشتن دست به فساد هرزگی دزدی و... نمی زدند فقر فقط فقر مالی نیست فقر مالی فرهنگی فقر جسی غریزی و... که این فقر ها تمام کمال مسعولیتش برعهده شما مسعولینه و حق ندارین زیر بار این مسعولیت شانه خالی کنید و با بهانه های ساده عوام فریبانه بیگانگان را مقصر بدونید و بخواهید اینترنت ماهواره و شبکه های اجتماعی را مقصر بدانید که ان هم علت فقر شما در نداشتن تکنلولوژی فعال در همین زمینه هاست قطعا این سند بیست سی یک بازی سیاسی برای تعویض قدرت در لحظه های نزدیک به انتخابات چیز دیگه ای نیست چرا که با این تفکر بودند که تا مردم متوجه ان بشوند که سند مفاد فساد و چیز هنجار شکنی نداشته مقدار قابل توجهی رای به نفع دیگری عوض میشه اما خب مردم دیگر مثل گذشته نیستند و سرعت مطلع شدن و اگاه شدن به لطف شبکه های اجتماعی و اینترنت بالاست و حالا دیگر این سند بعد از گذشت انتخوابات زیاد حاشیه گرمی مثل گذشته مثل قبل نداشته و هیچ گاه رسانه ملی دلیل و مشکل سند بیست سی را به طور واضح و با حضور امضا کننده های این سند برای مردم مطرح نکردند حالا بیاین روی انچه که در قالبت چند خط متن بیست سی فکر کنیم و در جواب برادر روحانیمون بگم که گفتند تو این سند چیزی از خدا بیان نشده و خودما مگر اموزه های اسلامی نداریم که بخواهیم از خارجی ها دستور بگیریم باید گفت اولا که این سند مثل هزاران قوانین علوم دیگر اصلا دلیلی نداره که در مورد خدا در این سند چیزی بیان کنند مثل انست که در انتگرال سه گانه ازفرد  در مورد خدا در قوانین ریاضی سوال کنند این سند برای استفاده در تمامی کشور ها چه مسیحی چه مسمان چه کمنیسم چه گاو پرست تدوین شده نه مختص به یک گروه یا دینی حالا با این حال اگر در بخشی از این سند اگر بندی مغایرت با دین و عقاید ما دارد خب کنار گذاشته و انچه که ازشمند کاربردی هست استفاده شود همانطور که قانون اساسی کشور را با نظر به قانون اساسی فرانسه و تصحیح اسلامی نوشتن چه لزومی به کشیدن این موضوع به حاشیه داشت جز دلیل سیاسی اگر با امضا کردن این سند مستلزم اجاری ان بودیم که پس چرا الان اجرا نمشود چون طبق گفته شما امضا شده و اگر هم که قادر به ان هستیم که به کل کنار بگذاریم چرا بر روی ان درنگ نکنیم و قسمت های مفید ان را استفاده نکنیم. و کور کورانه و با حرص ان را کنار بگذاریم و این که برادر روحانی اگر ما 1درصد مردم دنیا هستیم ایا انتظار دارین که مردم کشورت فقط به یک درصد مردم دنیا(ایران) اعتماد کنند و ان قسمت از ان یک درصد کل دنیا (مردم ایران )که با نظرات شما موافق هستن و هنر نظر مخالف با شما را. اعتماد نکنند .انتظار عجیبی هست 
و نکته پایانی اگر ما مردم ایران چیزی جز پیشرف مورد نظرمان نباشد باید با تعامل با مردم دنیا باشیم و در یک قسمت از علوم تخصیصی دنیا انرژی وقت بیشتری تا در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم نه اینکه بخواهیم در همه زمینه ها بخواهیم با شرایط اموزشی و جمعیتی محدود بخواهیم در همه زمینه ها فقط نظر خودمان را اجرا کنیم اگر اینکارا بکنیم کسی جز مردم کشور خودمان ضرر نمیکنند دنیا در حال پیشرفته و علوم و دانشهای دنیا بین کشور ها در حال تعامله کشور که دور خود حصار کشید خواهد مرد  حکایت ما شده مثل ادمی که از روی خود سری و غرور خانواده خود را ببرد در بیابان دور از مردم شهر و از خانواده خود بخواهد که تمام محصولات رفاهی برق اب گاز ... محصولات غذایی وپوشاک و سرپناه را خوتان بسازید و استفاده کنید چون مردم شهر به خاطر لج بازی من مارا از شهر بیرون کردند پس خودمان میسازیم
پاسخ:
سلام

از اینکه پست ما رامطالعه کردید و نظر دادید سپاسگذارم.

 در پاسخ به نکاتی که فرمودید چند نکته تقدیم می گردد:

1- علومی که در حوزه علمیه آموزش داده می شود علومی است بنیادی که پایه تمام علوم محسوب می شود. استحضار دارید اگه پایه های مکتبی افراد حتی اگر تخصص داشته باشند قوی نباشد ممکن است با ابزار علمی که  دارند به جای خدمت به جامعه بشری خیانت کنند.
2- بسیاری از صاحب نظران حوزوی علاوه بر تخصص در علوم اسلامی در سایر علوم هم تخصص دارند مثلا برخی از طلاب جراح، داندان پزشک، اپتومتریست، چشم پزشک، متخصص مغز و اعصاب، متخصص کودکان، مهندس، مدیر و...هستند.
3- اظهار نظر درباره مسائل مختلف اگر با مطالعه در همه ابعاد مساله باشد می شود پژوهش که بسیاری از طلاب روحیه پژوهشی قوی دارند و با مطالعه مستمر نظر می دهند.
4- ما قبول داریم که با جهان باید تعامل داشته باشیم ولی به چه بهایی ؟ به بهای از دست دادن هویتمان و یا خلط شدن هویت ایرانی و اسلامی ما با اندیشه هایی  که نتوانسته ملت های آمریکائی و اروپائی را نجات دهد؟!
5- مشکل ما مردم ایران با مردم جهان نیست با سیاستهای استعماری دولت ها ست . دول فعلی در جهان، با دیده استعماری به مسائل ایران نگاه می کنند. عزت ملی ایجاب می کند دربرابر استعمارگر واکنش مثبت نشان دهیم.
6- چه ایرادی دارد که ما الگوی تمام جهانیان باشیم؟ چرا ما از دیگران الگو بگیریم؟ الگوی کامل یک کشور متعالی شدن کار دشواری است . ما ایرانی  هستیم و اصیل و می شود و می توانیم.
7- سند 2030 سندی به ظاهر پیشنهادی ولی دستوری است. چرا خدا برایتان مهم نیست؟ خدا در این سند نیامده و هدف سند هم نگاه اومانیستی نه خداگرایانه به مسائل است. ما زندگی می کنیم که به خدا برسیم نه اینکه فقط کارمان خوردن، خوابیدن و لذت بردن باشد.
8- انسان کمال یافته و یا در مسیر کمال خدا و آموزه های او برایش مهم است و اگر جز این باشد باید در انسانیت او تردید کرد.
9- غلط املائی زیادی در متن شما دیده می شود تصحیح بفرمائید.
10- راستی تخصص شما چیست؟ این اظهار نظر شما بر اساس تخصص است؟

آرزوی موفقیت در همه عرصه های زندگی برای شما و همه ایرانیان اصیل و مسلمانان عالم دارم.

ممنون از اطلاع رسانی شما
در هیچ جای قرآن تساوی زنان و مردان نفی و انکار و مردود نشده . و اصل بر تساوی است مگر خلاف آن بطور قطعی ثابت شود. اگر مثلا در قرآن ارث زنان نصف مردان است ، اولا آن مربوط به حقوق زندگی روزمره نیست . دوما آن مطلق ، ثابت و دائمی نیست . (حتی از طریق وصیت می تواند برابر گردد) . سوما بنا بر اصل ولایت مطلقه فقیه امام خمینی ، حکومت می تواند کلیۀ احکام اسلام را تعطیل و برای مصالح جامعه مسلمین در دنیای مدرن احکام جدید صادر نماید . 


در ضمن اینگونه نیست که بیگانان برای کشور ما تصمیم گرفته باشند . اولا الزام آور نیست . دوما بفرض هم باشد ، این پیمان جهانی همۀ کشورهاست . نه اینکه کشوری بر کشور دیگری تصمیم گرفته باشد!  سوما اساسا طرح حقوق انسانها ، " دیگران " و " خودی " ندارد! اگر اینطور است که ایرانیان هم می توانند بگویند که چرا پیامبر عربستان باید برای کشور ایران تصمیم بگیرد! چهارما مگر ما منشور جهانی سازمان ملل را قبول نکردیم؟ چه فرقیست؟! مگر ما پیمانهای بین المللی را که دیگران و بیگانان نوشته اند ، مانند قوانین در جنگ یا کلا قوانین بین المللی را قبول نکردیم؟! حال باید بگوییم که چون آنها را " دیگران " نوشته اند ، ما نباید بپذیریم؟! عقل و وجدان که ملیت ندارد! عقل و وجدان بیگانه و خودی ندارد! 
پاسخ:
سلام
ما نفی کلی روابط بین المل نمی کنیم. 
قطعا یک سری اصول و گزاره های مشرک بین ملل و ادیان وجود دارد.
حساست ما نسبت به این دست از اسناد از آن حیث است که نویسندگان و طراحان این اسناد با نگاه دینی و اسلامی به اسناد التفات نداشته اند  وهمین باعث عکس العمل ملتی است که فرهنگش اسلامی است.
ممنون از نظرتان
سلام
با احترام صحبت میکنم که از جانب برخی افراد که همه چیز در یک خط نگاه میکنن محکوم نشیم.
1- سوال اول اینکه آیا قبول دارید انسانها همه از نظر خالق با هم برابرند مگر در قبال اعمالی که انجام میدهند تمییز داده بشوند، پس چطور میگوید در قرآن از برابری زن و مرد چیزی گفته نشده؟ یا هدف دیگری در پس پرده هست یا نعوذبالله به عدالت خداوند شک دارید؟
2- اگر کمی به کلیت جهانی این قضیه نگاه کنیم امروزه سواد به معنی خواندن و نوشتن تنها نیست و تسلط به یک زبان دیگر و علوم کامپیوتر به عنوان حداقل سواد در نظر گرفته شده است، هر چند اگر با سیستم مد نظر خیلی از منتقدین ادامه دهیم کماکان مثل امروز در روستاها بچه ها زیر کپر باید فقط الفبا یاد بگیرن و دستبوس و بنده اشخاصی باشند که تکه نانی بهشون بدن و در همون سطح نگهشون دارن.
3- با خواندن دقیق بند های این سند چیزی که دیده میشه ایجاد صلح و امنیت برای کلیه کشورها است. زدودن فقر ،فراهم کردن زمینه تحصیل ، حفاظت از محیط زیست و پایداری اقتصاد و غیره ار جمله موارد می باشد.
کدامیک از اینها ناخوشایند مگر اینکه برای عده ای جنگ ، فقر ، بیکاری و جهل راهکاری برای کسب درآمد و ادامه حیات باشه. نظز شما چیه جناب؟
4- در خصوص اینکه نامی از دین و خدا نیامده یک سوال دارم شما خدا را بعنوان مظهر تمام نیکی ها و خوبی ها قبول دارید؟ پس تمام بندها که از اخلاقیات دم زده ، از کمک به فقیر، نجات دربندان، عدالت اجتماعی، رفاه عمومی حرف زده. اینها ردپای خدا و قرآن. به من حق بدید گاهی اوقات شک کنم که شاید خدا و قرآن من و شما متفاوت است.
5- اینکه برخی مسایل برداشت شخصی افراد یا واقعیت، تاریخ بهترین گواه بوده برای ما. مسایلی مثل جنگ ، استکبار ، کمونیسم ، عدالت اجتماعی ، برده داری مدرن، زدودن فقر ، آب و برق مفت ، کاخ های سلطنتی و بندگان پول و قدرت . اینکه برداشت شخصی رو با قدرت بخواهیم به مردم تحمیل کنیم میشه استبداد برادر من. چیزی که این روزها بگردی در همه سطوح میتونی پیدا کنی.

امیدوارم در پندار، گفتار و رفتارمون همیشه اول خدا، دوم خدا و سوم خدا رو ببینیم و در هر کرسی که نشستیم و فارغ از اینکه شکممون کی سیر میکنه حق رو بگیم. موفق و پایدار باشید.
خواهشمند است در سایت بگذارید.   
پاسخ:
سلام دوست عزیز

جواب:

1- قبول داریم انسانها در انسانیت یکسانند و تفاوت درجات آنها در همه عرصه به سطح معرفتی و عمق آن و نیز رفتارهای آنها باز می گردد.
 عرض شد که تساوی جنسیتی در قرآن نیامده است بلکه خدای عزوجل برابر شخصیت زن و مرد ونقش هایی که می توانند در جامعه ایفا کنند، برنامه جداگانه بر اساس عدالت چیده است.
 ممنون می شویم شما به یک نمونه از تساوی جنسیتی که در قرآن ادعا شده وجود دارد اشاره نمائید.

2- سواد علاوه بر نوشتن  و خواندن بر سواد رسانه ای و سواد ارتباطی نیز اطلاق میشه. نبود دسترسی برخی به این سطح از سواد، دلیل نمی شود که زیر بار سند نوشته شده توسط فرهنگ وارداتی شوند. اسلام  هم تاکید بر آموزش و ترویج سواد به معنای مطلق آن در همه سطوح دارد دستور صریح پیام بر فریضه بودن علم آموزی صراحتا به این نکته اشاره دارد.

3- قبول داریم بسیاری از مطالب عنوان شده در این سند ارزشمند است  ولی توجه کنید ایراد مهم ما مبانی نظری برخی از بندهای این سند است که موافق با فرهنگ ایرانی اسلامی نیست.

4-  اینکه تاکید می شود نامی از خدا نیامده و این، ایراد است به این جهت است که برخی از ارزشهای وارد در این سند که در بند3 به آن اشاره کردید با ارشهای انسانی هم همخوانی دارد. تاکید بر نبودن نام خدا در این سند و عاری بودنش از آن ، نشان می دهد این سند بانگاه اومانیتی را تنظیم شده است. آموزه هایی که بر محور الله باشند بی نقص هستند لذا تاکید می کنیم همه چیز باید بر اساس نگاه الهی آورده شود نه نگاه اومانیستی.

5- این ایرادات در همه ازمنه و در همه جوامع بوده و اسلام هم بر رفع آن تاکید صد در صدی دارد. 
برادر من چرا شما نمی خواهید زیر بار برنامه اسلام بروید؟ برنامه های اسلام چه چیزش کم از دستورهای جامعه جهانی دارد؟

ممنون از نظراتتان
یا ایهاالذین امنوا امنوا
پاسخ:
آمنت بالله و کفرت بالطاغوت و ما انا من المشرکین
من جند بار به دقت این سند را خوانده ام در هیج کدام از بند های این سند تعارضی با عقلانیت نداره در هیچ جای سند اشاره به همجنس بازی نشده همه موارد به سود جامعه هست مگر چه ایرادی داره تمام مردم چه زن و چه مرد از تمام حقوق و امکانات بصورت مساوی برخوردار باشند مفهوم عدالت اجتماعی بخوبی در این سند اعیان هست ملت که نمیتوانن تا اخر عمر با خرافات مزخرف به ادامه زندگی بپردازن مخالفان این سند خودشون به مفید بودن این سند واقفند ولی فقط اهداف سیاسی خودشان را هر وقت کم می اورند دنبال میکنن تفسیر به رای عقلانی نیست هیچکدام از مخالفان دلشان بحال مردم نمیسوزد 
پاسخ:
سلام بزرگوار
مساله عدالت اجتماعی و  برابری حقوق را اگر با نگاه الهی و دینی بسنجید که شایسته ترین نگاه این است - چون مبنای آن بر اساس منابع وحیانی است-  با متن سند نمی سازد.
اگر با نگاه اومانیتسی به مسائل نگریسته شود چون منابع این نگاه غیر وحیانی است و مصون از خطا نیست، قابل اعتماد نخواهد بود.
 آنچه ما به عنوان ایراد بر سند نگاشتیم با نگاه دینی بوده
شما،  فقط برای زدن حرف های بیهوده ، بدون منطق   ساخته شدید شما که خود را صاحب نظر میدونید چرا زحمت این به خودتون نمی دید که این سند ببرید ده تا مترجم مختلف ترجمه کنند بعد نتیجه گیری کنید  اکثر دلواپس ها با یک ترجمه که کاملا جهت دار انجام شده،   دارند  مثل شما نطق می کنند،  چرا برای امثال سعید طوسی ها همچین مقاله ای نمی نویسید؟ این که به فرزندانمان در کتاب ها بیاموزیم بهتر یا بفرستیم سر کلاس طوسی ها عملی یاد بگیرند؟ من به عنوان یک مترجم زبان،  هیچ اشکالی در این سند نمی بینم... 
پاسخ:
سلام.
الان این نقد شما منطقی است؟
تهمت زدن شایسته انسان منطقی است؟

برادر!

نقد بنده فقط بر اساس سند مترجم پیوستی است که خود دولت آنرا داده و ترجمه شده است شما اگر ترجمه قوی ترین دارید لطفا ارسال کنید تا از آن استفاده کنیم. در ضمن این یراد به دولت است نه به من!

شایسته است در این زمینه همکاری کنید وترجمه صحیح ادعایی خود را ارسال کنید هزینه اش را هم تقدیم می کنم. ممنون.

 در خصوص جریان طوسی اگر مستندات محکمه پسند ندارید با شما حرفی ندارم در ضمن این ایراد ربطی به یاد داشت بنده ندارد لطفا فرافکنی نکنید.
با سپاس
سلام و احتتتتتتتتتتتتتتتتتتتترام حاج اقا
ممنون از زحمت ها و اگاهی دادن ها تون  خدا به شما قوت کار  و خیر دنیا و اخرت بدهد
اجر شما با صاحب مون 
شما سند رو دیدید اصلا؟
این لینک سنده یک دفعه مطالعه بفرمایید تا سیه روی شود هرکه در اوغش باشد
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiy1a3D6aPUAhUBbVAKHQJCC8YQFggnMAA&url=http%3A%2F%2Ffa.irunesco.org%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F07%2FAgenda2030FARSI-1.pdf&usg=AFQjCNGGkqUR-XxNQQ28HwGtGN_7ryGugw&sig2=Qlr7pprLPJ88WOKUxprGfQ
حتما که نباید مستقیم اسم خدا و دین رو بیاره 
تو قرآن گفته زن و مرد برابر اند خب تو این سند هم همین رو گفته 
این بند مربوط به تساوی جنسیتیه کجاش نوشته همجنس بازی و ...
توروخدا دروغ نگیم 

هدف اصلی 5: دستیابی به تساوی جنسیتی و توانمندسازی همۀ زنان و دختران

5-1- پایان دادن به همۀ اشکال تبعیض علیه زنان و دختران در همه جا

5-2- ریشـهکنی همـۀ انـواع خشـونت علیـه زنـان و دختـران در حوزههـای عمومـی و خصوصـی، از جملـه: در زمینـۀ قاچـاق انسـان و سوءاسـتفادههای جنسـی و غیـره...

5-3- ریشـهکنی همـۀ اقدامـات زیانبـار ماننـد ازدواج کـودکان، ازدواج در سـنین بسـیار پاییـن و ختنـۀ زنـان

5-4- بهرسـمیت شـناختن و ارج نهـادن بـه مراقبتهـای داخـل منـزل و خانـهداری (کار در منـزل) بـدون دسـتمزد از طریـق: تأمیـن خدمـات عمومـی، ایجـاد زیربناهـا و تنظیـم سیاسـتهای حفاظـت اجتماعـی و ترویـج مسـئولیت مشـترک در منـزل و در محیـط خانـواده، تـا حـدی کـه مقـررات ملّـی

اجـازه دهنـد.

5-5- تضمیـن مشـارکت کامـل و مؤثـر زنـان و در اختیـار قـرار دادن فرصتهـای برابـر (بـا مـردان) بـرای انتصـاب بـه مسـئولیتهای بسـیار بـا در همـۀ سـطوح تصمیمگیـری در حوزههـای سیاسـی، اقتصـادی و همچنیـن در زندگـی عمومـی 

5-6- ضمانـت دسترسـی جهانـی بـه بهداشـت بـاروری و جنسـی و دسترسـی بـه حقـوق بـاروری در راسـتای توافقهـای انجـام شـده در جریـان کنفرانـس بینالمللـی جمعیـت و توسـعه و اع میـه و برنامـۀ اقـدام پکـن، و بـر مبنـای اسـناد نهایـی بهدسـت آمـده از کنفرانسهـای بازنگـری برگـزار

شـده در ایـن ارتبـاط

5-الـف- انجـام اص حاتـی بـرای برقـراری تسـاوی حقـوق زنـان و مـردان بـه منظـور دسترسـی زنـان بـه منابـع اقتصـادی و امـکان مالکیـت و کنتـرل داراییهـا از قبیـل: زمیـن و سـایر اشـکال دارایـی توسـط آنـان و همچنیـن برقـراری حـق دسترسـیزنان بـه خدمـات مالـی، ارثیـه و منابـع طبیعـی، در

راسـتای قوانیـن ملّـی (کشـورها)

5-ب- ارتقـای کاربـرد فنـاوری توانمندکننـده، بـه ویـژه فنـاوری اط عـات و ارتباطـات بـه منظـور ترویـج توانمندسـازی زنـان

5-ج- تقویـت و اتخـاذ سیاسـتهای مطمئـن و مناسـب و همچنیـن وضـع قوانیـن قابـل اجـرا بـرای ترویـج تسـاوی جنسـیتی و توانمندسـازی همـۀ زنـان و دختـران در کلیـۀ سـطوح 

پاسخ:
سلام
چرا نبایدخدا و دین صریح آورده نشود؟
کجای قرآن فرموده زن و مرد برابرند؟
راستی اگر این مطالب در دین ما  و فرهنگ ما است چرا از دیگران بگیریم؟
جدول فوق العاده بود...ممنون
اجرکم عندالله
سلام
خدا پدر و مادرتونو بیامرزه
این جدول مغایرت های 2030  خیلی عالیه
مردم عام و غیر کارشناس میتونن با این جدول ایرادات سند 2030 رو بفهمن 
اجرتون با صاحب الزمان عج
پاسخ:
سلام  انجام وظیفه است خدا برخی مسئولین را هدایت کنه
سلام. وقتی قراره در مورد سرنوشت یک نسل صحبت کنیم و شاید چند نسل عقل حکم میکنه که بسیار دقت کنیم. درمورد این سند سه نکته اساسی وجود داره یکی اینکه به علت معانی مختلف لغات مثل gender و امثالش ابهامات زیادی در این متن هست. بله ظاهر متن محسنات داره اما باید توجه داشت آیا این محسنات در طرح های داخلی نیست که ما به خارجی اش رجوع کنیم؟ دوم ببینیم چرا بعضی مثل فرانسه ایراد مغایرت با فرهنگ رو گرفتن؟ چرا زمان خاتمی شورای نگهبان، علما و نخبگان ایراد گرفتند سوم چیزی که دوستان عرض کردند تحریم به بهانه حقوق بشر. گرچه این یک سند داوطلبانه است ولی تجربه نشان داده که ما قبلا از این باب ضرر کردیم. 
با سلام 1- آیا سندی بین المللی را که در سازمان ملل توسط رهبران کشور ها تهیه شده است قبول دارید یا اساسا هیچ سند سازمان ملل را نمی پذیرید.؟
2- ایراد به متن سند است یا نحوه پذیرش و تصویب آن در کشور؟
3-آیا سند ملی ما میتواند جای سند بین المللی را برای همه کشورها بگیرد یا اینکه هرکدام نقش خود را دارند و مهم هستند.؟
4-میزان الزام آوری سند سازمان ملل برای کشورها تا چه میزان است ؟
5-آیا دین و مذهب،فرهنگ و برنامه ها و تصمیمات کشور های عضو در این سند محترم شمرده شده یا این سند همه آنها را باطل و ملغی الاثر مینماید؟
6- در بند 7 و 12 غیر کارشناسانه و با مقاصد انتخاباتی دولت را متهم نموده اید در حالی که مجلس، شورای نگهبان و قوه قضاییه این صلاحیت را دارند و ایرادی نگرفته اند. و موارد دیگری که مجال نیست .
توی متن انگلیسی چقدر خوب ممیشد ارجاع می دادید عزیز. این از آداب بهتر نقد کردن و بهتر اطلاع رسانی کردنه.
باتشکر. 
۰۵ خرداد ۹۶ ، ۲۲:۳۲ احمد حسینی
با سلام
این که آموژش و پرورش کشور ما دارای ایراداتی هست هیچ شکی در اون نیست
این ایرادات نسبتا در تمامی کشور ها به صورت های دیگه وجود داره،  که هر کشور و ملتی با توجه به فرهنگ و عرف و دین خودش توانایی در وضع قوانینی و طرح هایی جامع برای رفع این ایرادات داره
 تنها مشکل اینجاست که به جای اینکه از متخصصین واقعی و کسانی که در این زمینه ها صاحب نظر هستن استفاده بشه کسانی در مسند قانون گذاری هستن که صلاحیت تصمیم گیری و اظهار نظر درست و مناسب را ندارند و مشکلات را دوچندان می کنند و اثرات منفی هم کاملا قابل مشاهده ست
در مورد سازمان ملل هم اینکه این برنامه کاملا مثبت بوده ولی قطعا در مواردی متناقض با فرهنگ و مسائل دیگه می تونه باشه 
ولی در کل مخالفت کامل با این برنامه هم عقلانی به نظر نمی رسه بهتر با توجه به فرهنگ و عرف و دین کشور خودمون پالایش بشه و تغیراتی مثبت تر و سودمند تر داده بشه
پاسخ:
سلام. وقتی کشور ما از حیث فرهنگی این توانایی را دارد که بر اساس عدالت سندی محکمتر و قوی تر از این را ازرائه کرده و عملیاتی کند چه لزومی بر پذیرش سند های مشابه و یا پایین دستی است؟
The provision of 12 years of free, publicly funded, inclusive, equitable, quality primary and
secondary education – of which at least nine years6 are compulsory, leading to relevant learning
outcomes – should be ensured for all, without discrimination. The provision of free education
includes the removal of cost-related barriers to primary and secondary education. Immediate,
targeted and sustained action is required to provide meaningful education and training
opportunities for the large population of out-of-school children and adolescents.
صدها ساله که مردم کشورهای جهان سوم مثل برده ها در دست این روشنفکرهای به اصطلاح انسان دوست غربی غارت میشن کشورهای آسیای میانه و کشورهای ثروتمند آفریقایی همه در آتش جنگ میسوزند و بعضی ها ساده لوحانه به سند 2030 نگاه میکنند و باعث و بانی این همه مصیبت رو دایه مهربانتر از مادر می بینند کمی فکر کنیم اینها برای ما خیر و سعادت نمی خوان واژ طرف دیگه فرهنگ ما فرق هویتی داره با فرهنگ غربیها
اندر جواب hamid :
توکه مستی ازمی خودسری٬ توکه گشته ای زخدا بری
زچه نامی ازخدا ببری؟ توکجا و  نام خدا کجا ؟

تو نمک چشیده ی آن شهی٬ ز قبول و رد وی آگهی 
چه بد اختری که رضا دهی٬ به هر آنچه او ندهد رضا

به توآنچه گفته مجو مجو٬ زچرا و چون سخنی مگو
همه نیکویی چو رسد ز او٬ دگراز تو چون و چرا٬ چرا؟

خدا شر دروغگو رو به خودش باز گردانه
سلام در موردتوصیه نامه ۲۰۳۰ میخواستم بگم که حتی اگه ما freeرا رایگان معنی کنیم بازهم ابهاماتی است .تعریف خیلی کلمات از نظر ما با غربی ها متفاوته مثل خانواده.به شخصه اگر فرزندی داشته باسم دلم نمیخواد پس از فارالتحصیلی بره همجنس باز شه وبه نظر من باید اول نکلیف این تعریف ها دقیقا مشخص بشه  بعد موافقت بشه تا خدای نکرده بعدا سوتفاهم پیش نیاد و البته توجه داشته باشید که بعضی کشورها مثل فرانسه هم مخالفت کردن با این بیانیه و بهتره هول هولکی تصمیم نگیریم البته خوشبختانه ایران اعلام کرده که هر جاییکه مخالف قوانین و دین رسمی کشور باشد را اجرا نمیکند 

من هر جه این سند را می خوانم اصلا در آن ایرادی نمی بینم!!!!! آموزش و پرورش و قوانین در ایران اصلا تاکنون کارآمد نبوده قوانین خودمان اگر کارآمد بودند این همه قاتل زتجیره ای و اسید پاش در جامعه بوجود نمی امدند...!!! سال گذشته پسر 17 ساله ای پس از تجاوز به دختر 5 ساله او را کشت و در اسید جسدش را سوزاند!!!! این فرد در دادگاه اعلام کرد از 15 سالگی زن صیغه ای و دوست دختر داشته و با او رابطه جنسی داشته!!!! همه اینها نشان این است که برنامه های آموزش و پرورش در کشور ما موفق نبوده است... من به خاطر این موارد از بچه دار شدن بسیار می ترسم... 

با عرض سلام و تشکر بابت اطلاع رسانی شما عزیز محترم
بنده از شما عذرخواهی میکنم اگر عده ای به خودشان اجازه میدهند که به شما بی احترامی میکنند بی حرمتی عادتشان شده است.
متاسفانه روشنفکر نماها در ایران بسیارند و اهل ادب بسیار کم
در کنار این وقتی شخصی در فصل 4 تز دکترایش به میزان 80 درصد سرقت علمی داشته اما هنوز همین روشنفکر نماها و به اصطلاح درس خوانده ها او را دکتر صدا میزنند و برایش کف و سوت میزنند و به او رأی میدهند جای تعجب نیست که شیوه بحث علمی را هم بلد نباشند و مانند همان دروغ گوی دکتر نما به منتقدین و مخالفین فحش و ناسزا بگویند.

البته در سه فصل اول تز دکترا هم حداقل 30 درصد کپی برداری کرده.
اقای محترم شما از روی یسوادی و تعب احمقانه مطالب فوق را بیان می کنید.لعنت بر شماها
پاسخ:
سلام .
نمونه تعصب را بفرمائید.
ما صبرمان زیاد است
سلام
کجایی که دارم خفه میشم که رییسی آمد و رهبر آینده شد و استمرار تضییع حق برگزاری بازیهای آسیایی و احیانا المپیک تا قیامت
پاسخ:
عجب پیشگوی خوبی هستید شما؟ 
خدا را شکر خفه نشدید

سلام

منکر برخی ایرادات در این سند نیستم و قطعا با نوع زندگی و سنتهای اسلامی هماهنگی ندارد ولی متاسفانه برداشت شما از آموزش آزاد اشتباه هست چون ترجمه اشتباه (قصدی یا عمدی) کلمه free erucation رو به جای آموزش رایگان به آموزش آزاد ترجمه کرده و باعث اینهمه اختلافات شده در حالیکه زبان دانان و اهل ترجمه میدانند که ترجمه این کلمه آموزش رایگان هست نه آزاد

سلام علیکم . خسته نباشید . بنده خارج از کشور زندگی میکنم و از طرف بعضیدوستان تحت فشار هستم که سند 2030 رو در نسخه انگلبسی مطالعه کنید میبینید که اشکالی نداره . لطفا اگر نقدی بر نسحه انگلیسی دارید و نتاقض ها رو بر مبنای ان پیدا کرده اید به بنده هم بدهید . تشکر

 با سلام خدمت شما بزرگوار
خوشحال شدم که در این سیاه نمایی عظیمی که دوستان و همکاران و هم لباسان شما برادر گرامی، ایجاد کردند هنوز هستند انسان های شریفی که آخرت خود را به راحتی نمی فروشند.
اما امیدوارم این سند را دقیقتر مطالعه و با انتظاری که از شما و لباس شما هست بی طرف تر مطرح فرمائید.
بطور مثال بند 1-4 این سند به حق آموزش رایگان برای همه ادوار تاکید شده و موارد دیگری که مجال صحبت نیست
پاسخ:
سلام دوست عزیز !
ما نیز این سند را خوانده ایم و منکر برخی موارد بسیار خوب مثل موردی که فرمودید نیستیم ولی با یک نگاه کلی به ساختار این طرح، کمترین چیزی که به ذهن می رسد بی احترامی به فرهنگ غنی و اصیل ایرانی- اسلامی ماست.
چرا باید برای کشور ما دیگران تصمیم بگیرند؟
کشور ما فرهنگش از همه فرهنگ ها و تمدن ها بالاتر است.
فرهنگ اسلامی قوی ترین و متعالی ترین فرهنگ است که مصدر وحیانی دارد . این سند در واقع فرهنگ ایرانی و اسلامی را تحت الشعاع قرار داده و این یک نوع نفوذ فرهنگی محسوب می شود.
حاج اقا شما منطق و فلسفه خوانده اید؟
اون مورد 8 ایراد است یا استدلال یا چیه؟ نکته انحرافیه؟
پاسخ:
سلام بله من منطق و فلسفه خوانده ام و آنچه امده در بند 8 درباره سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که طبق منویات مقام معظم رهبری در سال91 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی