محمد علی فتحی

پایگاه خبری رسانه حاج فتحی، پاسخ به مسائل شرعی، مشاوره، استخاره

محمد علی فتحی

پایگاه خبری رسانه حاج فتحی، پاسخ به مسائل شرعی، مشاوره، استخاره

محمد علی فتحی
طبقه بندی موضوعی
پاسخ های استاد

بیشترین حضور جمعیت را بانک ها و مراکز فروشگاهی و ادارات پر رفت و آمد تشکیل می دهند.

تقریبا در ساعت میانی اداری، اوج جمعیت  را ملاحظه می کنیم و این تعداد جمعیت در مقایسه با مساجد بسیار بالاست.

بسیاری از مساجد که معمولا در دو نوبت ظهر و مغرب باز می شوند حداکثر جمعیتشان که آن هم بتواند یک ساعت برنامه داشته باشند، اندازه ناچیزی را به نسبت اماکن پرجمعیت تشکیل می دهد.

علاوه اینکه رعایت بهداشت فردی و ایمانی در مساجد به نسبت سایر مراکز ، بسیار عالی است و هیچ نماز گزاری بدون رعایت نظافت در مساجد حضور نمی یابند.

با این حال ستاد ملی کرونا، بیشترین حجم تعطیلی را از زمان شیوع این ویروس، به مساجد اختصاص داده است که به نظر می رسد نوعی نگاه ناعادلانه در خصوص تعطیلی مساجد وجود دارد.

جالب است بدانیم که مساجد در طول شیوع کویید 19 بیشتر خدمت راسانی را به مردم عزیمان داشته اند و استمرار خدمات مساجد و نمازگزاران می تواند تأثیر بسزایی در کنترل و پیشگیری این بیماری داشته باشد.

با اینکه رهبری معظم انقلاب خود را موظف به رعایت مصوبات ستاد کرونا می دانند و مردم ولایتمدار ایران اسلامی خصوصا قشر مسجدی از ایشان در این مسئله تبعیت می کنند و به همین خاطر با تعطیلی مساجد اعتراضی نمی کنند، بجاست این مطالبه از ستاد ملی کرونا صورت بگیرد که اگر مبنای شما در تعطیلی اماکن فراوانی جمعیت است و بر اساس این مبنا مساجد را تعطیل کرده اید، باید اماکنی که بیشتر از مسجد جمعیت پذیر هستند را هم تعطیل نمایید.

دعا و مناجات به درگاه الهی و توسل جمعی یکی از عوامل مهم دور شدن بلاها و بیماری هاست. ستاد ملی کرونا به نظر می رسد با نگاه ناعادلانه به مساجد،به لحاظ روحی و روانی مردم را محدود کرده است.

این جانب به عنوان فردی که نسبت به سلامتی روحی و روانی و جسمی مردم دغدغه دارد از ستاد ملی کرونا در خواست تجدیدی نظر در نحوه برخورد بااماکن مذهبی خصوصا مساجد رادارم.

طبیعی است عوض نشدن این نگاه ناعادلانه باعث تصمیم آتش به اختیار قشر متدین و مذهبی جامعه خواهد شد و هیچ بهانه ای ازستاد ملی کرونا پذیرفتنی نخواهد بود.

محمد علی فتحی

99/05/14

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی