محمد علی فتحی

پایگاه خبری رسانه حاج فتحی، پاسخ به مسائل شرعی، مشاوره، استخاره

محمد علی فتحی

پایگاه خبری رسانه حاج فتحی، پاسخ به مسائل شرعی، مشاوره، استخاره

محمد علی فتحی
طبقه بندی موضوعی
پاسخ های استاد

اربعین حسینی یادآور یک اتفاق مهم در طولِ تاریخ اثرگذارِ قیام حسینی است. قیامی که  آثار آن تا قیامت امتداد دارد و آگاهان از حقیقت و واقعیت آن مطلع هستند.

آن حقیقت مهمی که در اربعین حسینی توسط اسرای اهل البیت علیهم السلام و به رهبری حضرت امام سجادعلیه السلام و تلاشهای حضرت زینب سلام الله علیها پدید آمد، این بود که حوادث مهمی مثل عاشورا و پیام های آن را نباید از ذهن تاریخ پاک کنند.

زیارت اربعین خاندان عصمت در سال61 هجری اگرچه به ظاهر جهت «تشفی خاطر» و ابراز احساسان الهی درباره ولی خدا حضرت ابا عبد الله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش بود؛ ولی در واقع تجدید میثاق و پیمان با آن حجت خدا و اعلام پایبندی به ارزشهایی بود که حسین بن علیه السلام و عاشورایان به خاطر آن جانشان را تقدیم کردند.

اکنون که سالها از زیارت اربعین آل الله می گذرد ودر طول تاریخ بیداران عالم با تجدید زیارت اربعین، اعلام می دارند که فرهنگ« هیهات منا الذلة» و « خون بر شمشیر پیروز است» از بین نرفته است بایسته است همه دلسوزان نظام الهی در پاسداشت آن اقدام جدی نمایند.

اکنون که بسیاری از مردم عزیز ایران اسلامی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی حضور دارند، ضروری است که فعالان عرصه فضای  مجازی تلاش بیشتری را برای پاسداشت اربعین و فلسفه قیام عاشورا و اهداف عاشوریائیان نمایند.

به نظرمی رسد مهمترین چیزی که می تواند اربعین را به فراموش خانه تاریخ بسپارد و هرگونه اقدام در راستای احیای آن را مخدوش یا تحریف یا نابود نمایند، همان نظام سلطه و ایادی آن در داخل و خارج از کشور است.

اربعین سالهای اخیر و خصوصا راهپیمایی جهانی آن ، خار چشم نظام سلطه و استکبار جهانی است.

بعید نیست انتشار ویروس کرونادر سطح جهانی اقدامی برای خاموش کردن شعله های بیداری اسلامی نباشد.

تحرکات دشمنان اسلام در اقصی نقاط عالم نشانگر این است که آنان به دنبال از بین بردن اسلام گرایی و حسین گرایی و اربعین گرایی ملت ها هستند. ولی بهانه ای برای رویارویی مستقیم با اینها نداشتند؛ لذا از یک اقدام کثیف یعنی انتشار ویروس واگیردار کرونا برای تحت الشعاع قرار دادن بیداری اسلامی استفاده کردند.

به نظر نگارنده، از فرصت پیش آمده کرونایی کشورو جهان باید استفاده کرد و ظرفیت های جدیدی که می توان با آنها اسلام و ارزشهای الهی و حسینی را گسترش داد استفاده نمود.

هر گوشی ایرانی باید پایگاه ترویج اربعین و قیام حسینی باشد. اگر این اتفاق بیفتد ما می توانیم مرزها را در نوردیم و مردم جهان را نسبت به اقدامات خصمانه نظام سلطه آگاه کنیم.

به امید بیداری اسلامی و جهانی سازی قیام حسینی و اربعین در عالم.

پرچم حسین علیه السلام بالاست ونورش هرگر خاموش نخواهد شد.

محمد علی فتحی

کرج، ایران کوچک

15/7/99

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی